In het voormalige kloostercomplex Mariabosch in Baexem wordt het Samen Zorgen Huis Leudal gerealiseerd.

Wist u dat het Samen Zorgen Huis Leudal…..

* Bestaat uit vrijwilligers, die samen het initiatief hebben genomen om op basis van gemeenschapszorg te komen tot een ‘kort bij thuis ziekenhuis’
* Professionele ondersteuning krijgt van: Zorg&Co, CZ, Meditta, huisartsen van Leudal, ziekenhuizen SGJ te Weert en Laurentius te Roermond.
* Ervan overtuigd is dat elk mens een zorgtalent in zich heeft. Ze de mensen willen prikkelen en stimuleren om deze talenten bij zichzelf te ontdekken en ontwikkelen.
* Een ‘kort bij thuis ziekenhuis’ wordt met opnames met een duur van maximaal 6 maanden.
* Zorg biedt aan patiënten die eigenlijk niet meer in het ziekenhuis hoeven te liggen, maar nog niet naar huis kunnen.
* Ook respijtzorg aanbiedt, om de mantelzorgers even op adem te laten komen.
* Ook enkele kamers krijgt voor palliatieve en terminale zorg.
* Heel dankbaar is voor de vrijwilligers die tot nu toe al enthousiast aan het werk zijn, in de tuin, bouw, communicatie maar ook al voor de zorg en keuken.
* Nog zeker 100 vrijwilligers nodig heeft om straks een succes te kunnen zijn!
* Vrijwilligers zoekt voor een specifieke klus of voor een vaste taak.
  Je kunt een dagdeel of hele dag of avond komen. Je kunt een of meer keren per week komen, of per maand. Er zijn vele mogelijkheden!
* Zorgt dat vrijwilligers tijdens hun werkzaamheden verzekerd zijn via de gemeente.
* Een website heeft waar alle informatie en het laatste nieuws kunt nalezen. Kijk eens op www.samenzorgenhuisleudal.nl