We hebben de wereld geleend van onze ouders!!!
Onder deze naam organiseert KBO Baexem i.s.m. KBO Regio Midden-Limburg een themamiddag op dinsdagmiddag 10 oktober a.s. rondom duurzaamheid, wooncomfort en energietransitie.
De titel spreekt voor zich. Wij hebben de wereld van onze ouders gekregen en moeten ervoor zorgen dat onze kinderen en kleinkinderen een fatsoenlijk leven kunnen leiden op deze planeet. Dat betekent dat we niet achterover kunnen leunen maar iets moeten doen! Dat het klimaat verandert, zien we elke dag op TV. Op wereldschaal waarbij je je af vraagt: Wat kan ik daar zelf nog aan doen?
In de bijeenkomst krijgt u algemene informatie over het klimaat en klimaatveranderingen; over wind en zonne-energie en over de mogelijkheid hoe u zelf kunt bijdragen aan de groei van het gebruik van Zon en Wind als energiebron. Een ervaringsdeskundige neemt u mee in het verhaal van verbetering van persoonlijk wooncomfort als gevolg van energiebesparing. Uiteraard krijgt u informatie over het kostenplaatje en wat financieel haalbaar is. Tot slot maakt u kennis met duurzame energie coöperaties in de regio en hun plannen voor de komende jaren.
Alle senioren uit de Midden-Limburgse gemeenten die belangstelling hebben, zijn welkom 13.30 uur in Baexheimerhof, Kerkstraat 1a te Baexem. Het programma start om 14.00 uur. Aanmelden is niet noodzakelijk en de toegang is gratis. De middag duurt tot ongeveer 17.00 uur. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Huub Corstjens, secretaris regiobestuur. E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.