In 2018 zijn er weer verkiezingen voor de gemeenteraad.
Samen naar een seniorvriendelijke gemeente, dat willen KBO-PCOB graag realiseren in de komende raadsperiode.
De helft van de stemgerechtigden is boven de 50 jaar. Senioren kunnen dus het verschil maken. We letten op de thema’s die juist voor onze ledengroep van groot belang zijn:
•         Voldoende inkomen voor ouderen
•         Integrale aandacht voor wonen en zorg
•         Een veilige gemeente
•         Digitalisering zonder uitsluiting
•         Aandacht voor zingeving

De KBO-PCOB heeft een Manifest voor een seniorvriendelijke gemeente aan de politieke partijen binnen de gemeentes gestuurd, met aanbevelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. In dit manifest staan specifieke voorwaarden en aanbevelingen die gebruikt kunnen worden als een checklist voor de seniorvriendelijkheid van de gemeente.
Het advies luidt: Zorg dat u de wereld van senioren kent en dat senioren zich (weer) in de politiek kunnen herkennen. Streef naar een leeftijdsvriendelijke gemeente. Betrek senioren actief bij het maken en uitvoeren van seniorvriendelijk beleid. Geef senioren een structurele plaats in advies- en overlegorganen.