Als dankjewel voor onze vrijwilligers werd er 19 juni een fietsmiddag georganiseerd.

Onder leiding van de gidsen Jaen Driessen en Piet Dirkx van de Heemkundevereniging werden bekende en minder bekende plekjes in Neer bezocht.
Onder prima weersomstandigheden werd er gestart op het Kerkplein, waar uitleg werd gegeven over het "Raodhoes". Via Spuitjeshof fietsten we naar de Maas, waar ook het kleinste huis van Neer werd getoond.
Na enkele stops werd de Napoleonsweg overgestoken en gingen we even "ondergronds".

Bij de Rooëjbes werd gerust onder het genot van een kop koffie/thee en een stuk heerlijke vlaai.
Het vervolg van de tocht bracht ons langs een andere bijzondere "röstplaats".

Er werd niet alleen gefietst, maar ook gewandeld.

Knipsel fiets

Met de fiets aan de hand komt men door het ganse land.

De gezellige middag werd afgesloten met een etentje bij de Pleisterplaats.
Het is alleszins de moeite waard om met de gidsen van de Heemkundevereniging op pad te gaan.
Breng eens een bezoek aan hun website, of loop eens binnen bij de Heemkamer op Hoogstraat 6.